فیله ماهی کبابی یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار است که جزو غذاهای دریایی محسوب می شود. این کباب خوشمزه به دلیل اینکه از گوشت فیله ماهی های بزرگ مثل ماهی آزاد تهیه می شود بسیار لذیذ است. شاید خیلی از افراد به دلیل وجود استخوان های کوچک درون گوشت ماهی از خوردن ماهی صرف نظر کنند. با تهیه فیله کباب ماهی می توانید این افراد را با گوشت پر خاصیت ماهی آشتی دهید زیرا فیله ماهی حاوی هیچگونه استخوانی نیست. با نارگیل طب همراه باشید.


مواد لازم فیله ماهی کبابی

  • سیر ۳ حبه
  • فیله ماهی ۶۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • سویا سس ۱ قاشق سوپخوری
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

برای تهیه فیله ماهی کبابی باید از فیله ماهی های بزرگ استفاده شود که ضخامت فیله تقریبا بین ۱ تا ۲ سانتی متر باشد. برای این منظور می توانید از فیله ماهی هایی مثل ماهی تن ، ماهی آزاد و … استفاده کنید.


طرز تهیه فیله ماهی کبابی

برای تهیه فیله ماهی کبابی ابتدا فیله ماهی را بشویید سپس به صورت تکه های یک اندازه خرد کنید. در ادامه قطعات فیله را آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. پس از اینکه فیله ها را خشک کردید یک کاسه مناسب برای تهیه سس فیله کباب انتخاب کنید.

در مرحله بعدی آبلیموی تازه را به همراه روغن زیتون ، سویا سس ، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل سیاه داخل کاسه بریزید. سیر را هم به صورت خیلی ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعد باید منقل ذغال را آماده کنید.

توجه داشته باشید که در زمان کباب کردن فیله ماهی حتما تمام زغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا زغال های خام علاوه بر اینکه باعث بد طعم شدن فیله کباب می شود برای بدن نیز بسیار زیان آور هستند.

پس از اینکه منقل زغال آماده شد با یک قلموی کوچک سس را روی فیله ها بزنید سپس فیله ها را داخل توری مخصوص کباب قرار دهید و روی زغال قرار دهید تا ماهی کباب آماده شود. اگر فیله ها را نازک برش داده باشید نیازی نیست کباب ها را بچرخانید. در حین کباب کردن ماهی کباب می توانید مجددا از سس روی فیله ها بزنید. در کنار فیله ماهی کبابی می توانید از سبزیجات کبابی مانند فلفل سبز ، سیب زمینی ، قارچ و … هم استفاده کنید. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه سبزیجات کبابی سرو کنید.


منبع: پارسی دی