پس از زایمان معمولا بدن خانم ها تحلیل می رود و انرژی خود را از دست می دهد به همین دلیل، لزوم اجرای حرکات ورزشی برای سلامت بدن مادران و بازیابی قوای بدنی آن ها بسیار مهم است. بعد از زایمان زنان معمولا تناسب اندام خود را از دست می‌دهند و در ناحیه شکم چربی اضافه پیدا می‌کنند. ورزش می‌تواند به بازسازی اندام کمک کند. با نارگیل طب همراه باشید.

۶ حرکت ورزشی که بعد از زایمان مناسب هستند عبارتند از:

۱- تنفس شکمی:

تنفس شکمی به شما این امکان را می‌دهد که عضلات شکم را منبسط و منقبض کنید. ا ین کار برای فعال شدن عضلات شکمی مفید است.

۲- منقبض کردن عضلات شکم:

بر روی زمین دراز بکشید. عضلات شکم را کاملا منقبض کنید. بدین شکل که انگار شخص قصد دارد به عضله شکم شما مشت بزند. این حالت اولیه حرکت است. بعد در همین حالت دست‌ها یا پاها را بلند کنید و کمر را به زمین فشار دهید.

۳- منقبض کردن لگن:

بر روی کمر دراز بکشید. زانوها را خم کنید و پاها را بالاتر از بدن بر روی یک توپ بزرگ قرار دهید طوری که ساق پا با زمین موازی بماند. عضلات شکم را منقبض کنید و لگن و قسمت پایین کمر را به زمین فشار دهید ۵ ثانیه صبر کنید و درباره بدن را رها  کنید. چند بار این حرکت را ادامه دهید.

۴- حرکت قایقی یوگا:

لگن را روی زمین قرار دهید. پاها را از روز زمین بلند کنید و زانوها را خم نگه دارید. بدن را نیز با زاویه از زمین نگه دارید در این حالت بدن شبیه به عدد ۷ بر روی زمین قرار می‌گیرد. دست‌ها را جلوتر از بدن نگه دارید. تا تعادل فقط شود. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید.

۵- پلانک:

حرکت پلانک را بر روی یک توپ بزرگ انجام دهید تا تاثیر بهتری داشته باشد. آرنج‌ها را بر روی توپ قرار دهید و پاها را از پشت صاف نگه دارید و تنها پنجه‌ها را بر روی زمین قرار دهید. عضلات شکم را محکم کنید ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید.

۶- پلانک از بغل:

به پهلو دراز بکشید. یک دست را زیر بدن قرار دهید و ساق دست را بر روی زمین بگذارید. بدنرا از روی زمین بلند کنید طوری که دست و پایین پا بر روی زمین بماند.  بدن باید در یک خط باشد. ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را بر روی طرف دیگر بدن تکرار کنید.


منبع: دکتر سلام