چیز کیک نیویورکی را با بافت نرم، خامه‌ای و یکدست آن می‌شناسیم. یک دسر شیرین و لذیذ که در کف آن پودر بیسکوییت قرار می‌گیرد و سرد سرو می‌شود. همانطور که از اسم آن پیدا است، ماده‌ی اصلی این دسر خوشمزه را پنیر تشکیل می‌دهد. معمولا در این دسر از پنیر خامه‌ای تازه استفاده می‌شود و خامه‌ی سفید و خامه‌ی ترش به پنیر اضافه می‌کنند تا طعم و بافت بهتری پیدا کند. چیز کیک در دسته‌ی تارت‌ها قرار می‌گیرد و ۲ نوع کلی دارد؛ چیز کیک یخچالی و چیز کیک پختنی که باید داخل فر پخته شود. با نارگیل طب همراه باشید.

مواد لازم برای چیز کیک نیویورکی

  • بیسکویت ساده (مادر، پتی‌بور یا ساقه طلایی): ۲۲۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه‌ای یا لبنه: ۴۰۰ گرم
  • ماست خامه‌ای یا خامه‌ی ترش: ۱۵۰ گرم
  • شکر: سه چهارم لیوان معادل ۲۰۰ گرم
  • نشاسته‌ی ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • پوست لیموی رنده شده: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

بیسکویت میکس شده

۱.
برای شروع بیسکویت‌ها را در میکسر کاملا پودر کنید. اگر میکسر ندارید می‌توانید از گوشت کوب یا حتی ته لیوان هم استفاده کنید.

میکسر

۲.
کره را به روش بن‌ماری روی بخار کتری آب کنید. کره‌ی آب‌شده را همراه دارچین به بیسکویت‌ها اضافه و همه‌ی مواد را با هم میکس کنید.

قالب کمربندی

۳.
مخلوط بیسکویت، کره و دارچین را کف یک قالب کمربندی با قطر ۲۰ الی ۲۳ سانتی‌متر بریزید و با پشت قاشق آن را به صورت یکنواخت فشرده کنید. سپس آن را برای ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

خامه ترش

۴.
با استفاده از همزن یا میکسر، پنیر خامه‌ای و شکر را با هم مخلوط کنید. سپس خامه و ماست خامه‌ای (یا خامه‌ی ترش) را به آن اضافه و باز مخلوط کنید.

چیز کیک نیویورکی

۵.
وقتی پنیر، شکر، خامه و ماست با هم ترکیب شدند، تخم مرغ‌ها را یکی یکی به همراه وانیل به مخلوط اضافه کنید.

همزن

۶.
پوست لیموی رنده شده و نشاسته‌ی ذرت را اضافه و باز مخلوط کنید.

دستور پخت چیز کیک نیویورکی

۷.
قالب را از فریزر خارج کنید و به کمک فویل ۳ لایه دور تا دور قالب را از بیرون بپوشانید. دیواره‌های داخلی را هم می‌توانید به کمک کره چرب کنید و مثل تصویر با کاغذ روغنی بپوشانید.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل روی دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود. سپس چیز کیک را داخل قالب بریزید.

کیک پنیر

۸.
در مرحله‌ی آخر یک ظرف بزرگ که قابلیت قرار گرفتن در فر را داشته باشد آماده کنید و قالب چیزکیک را درون آن قرار دهید. داخل ظرف بیرونی آب جوش بریزید، تا جایی که یک سوم ارتفاع قالب در آب فرو رود.

در صوتی که فر گازی دارید دما را روی ۱۷۰ درجه و اگر فر برقی دارید دما را روی ۱۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید و به چیز کیک ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان دهید. وقتی روی چیزکیک طلایی شد، فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک یک ساعت داخل فر بماند و بعد آن را از فر خارج کنید. زمانی که چیز کیک به دمای محیط رسید، آن را به یخچال منتقل کنید و حداقل ۴ ساعت اجازه دهید تا خودش را بگیرد.

نکته: زمانی که چیز کیک را از فر خارج می‌کنید، ممکن است وسط آن کمی شل به نظر برسد، اما این حالت طبیعی است و جای نگرانی ندارد. چیز کیک بعد از قرار گرفتن در یخچال سفت می‌شود.


منبع: دیجیکالامگ